Domácí Design RIMEX

RIMEX

351
0
Sdílejte

Sázíme na osobní přístup ke klientům

Firma Rimex patří k těm, které jsou v Olomouci pevně zakotveny již více než deset let. Podnikatelský úspěch v oblasti bytového designu, kde panuje tvrdá konkurence, nepřišel sám od sebe.  „Vždy jsme sázeli na osobní přístup k našim zákazníkům a vyplatilo se,“ říká ředitel firmy Martin Minarský.

Řekněte nám něco o historii firmy. Kdy vznikla?

Vznikli jsme v roce 1993. Původně jsme se zaměřovali na distribuci kancelářského nábytku. Byli jsme orientováni na velkoobchod. Náš sortiment tvořily tehdy italské kancelářské židle a kancelářský nábytek vyráběný na Slovensku pod naší značkou.

Proslavili jste se ale hlavně prodejem sedacích souprav, je to tak? 

Ano, ale to přišlo až v roce 1998. Nejdříve jsme měli v nabídce soupravy od slovenského výrobce Dividend Manufacturing, v roce 2003 jsme získali zastoupení italské společnosti Max Divani. Tato značka má více než padesátiletou tradici a patří ke špičce na trhu a sázíme na ni dodnes. Proto jsme také v roce 1999 otevřeli naši první maloobchodní prodejnu v Olomouci, bylo to v centru města na Dobrovského ulici. V roce 2010 jsme pak přesídlili z centra sem na na Horní lán.

Takže se stále zabýváte jen prodejem sedacích souprav?

Máme je v nabídce stále, ale sortiment se postupem času rozrostl. Děláme bytový nábytek a všechny možné bytové doplňky. Nyní fungujeme jako komplexní interiérové studio. Začali jsme dělat interiéry na klíč včetně světel, záclon, dělali jsme dokonce sádrokartony a menší stavební úpravy. Dokážeme zařídit nejrůznější atypické prostory, jako jsou autosalony, prodejny, retaily. Máme velké procento atypového nábytku. Máme pod sebou dodavatele, kteří jsou schopni dodávat atypový nábytek všech možných druhů.

Jak probíhá celý proces od návrhu po zařízení bytu?

Přijde za námi zákazník a my na základě požadavků zákazníka vytvoříme 3D model interiéru. Návrhy dělají naši specialisté, ale spolupracujeme například také s bytovými architekty. Pak dojde k nacenění a následně celý interiér sami zrealizujeme.

Takže je lepší, když má zákazník konkrétní představu, jak by chtěl byt zařídit?

My jsme raději, když zákazník má alespoň trošku představu, jak má interiér vypadat a co by v něm rád měl. Jestli zákazník řekne, že má rád světlé barvy, nebo má rád šedou, že má představu, kde by chtěl sedět a na co by se chtěl dívat, zda na televizi, na okno nebo třeba na akvárium. Máme i zákazníky, kteří vůbec nevědí, ale pak je riziko, že náš návrh, který jim ukážeme, se musí přepracovávat. Protože oni si teprve až tehdy uvědomí, co vlastně chtějí a co by jim vyhovovalo. Pro nás i pro rychlost celého řešení je proto lepší, když člověk už nějakou rámcovou představu má.

Kdo jsou vaši zákazníci?

Naši zákazníci jsou středně a výše příjmové skupiny. Naše zboží rozhodně nepatří mezi levné, byť existuje i mnohem luxusnější. Naše soupravy se pohybují od 80 do 140 tisíc korun, takže k nám chodí lidé, kteřé si mohou takovýto nábytek dovolit. Je to i důvod, proč jsme se usídlili zrovna v Olomouci. Podobný sortiment, jako je ten náš a  na prostoru 470 metrech čtverečných není nikde v nejbližším okolí. Máme zákazníky, kteří k nám jezdí z Brna, Ostravy, Šumperka, dá se říci, že z celé Moravy.

Projevila se nějak ekonomická krize na vašem byznysu?

Krizi jsme až tak moc neřešili. Naši prodejci se snažili a obstáli v době krize výborně. Zejména v maloobchodu si rozhodně nemáme na co stěžovat. Za dvacet let jsme si tu vybudovali určitou pozici a podařilo se nám udržet obraty na stále stejné úrovni. Obracejí se na nás firmy, protože mají záruku solidnosti, kvality a osobního přístupu. Díky tomu jsme zůstali v dobrých číslech.

Takže na co sázíte?  

Jedna z našich největších priorit je osobní přístup k zákazníkovi. My se o naše klienty staráme po všech stránkách, od A do Z. Od zpracování profesionálního návrhu interiéru, přes výběr všech dodavatelů, provedení prací a instalaci. Důležitý je i pozáruční servis, kdy za námi může přijít o po mnoha letech a vždy jsme schopni cokoliv opravit, vyřešit nebo nově navrhnout. Není výjimka, kdy se na nás obrací zákazníci po dvaceti letech. Druhou věcí je kvalita. Snažíme se nabízet výrobky, které mají nejen kvalitní a zajímavý design, ale splňují také nejvyšší požadavky na kvalitu provedení a materiálů. V neposlední řadě je pro nás prioritní osobní přístup, který jsem již zmínil.

Zmínil jste značku Max DIvani, jsou další značky a dodavatelé, se kterými spolupracujete?

Své dodavatele si velmi pečlivě vybíráme. Pokud vznikne jakýkoliv problém, tak se snažíme ihned ukončit spolupráci, protože od našich dodavatelů vyžadujeme absolutní kvalitu a nemůžeme si dovolit žádný kompromis. V našem sortimentu máme mnoho dalších značek, například z Itálie máme i značku Calligaris, slovenský Brik, mají dvacet let historie, jsou velmi dobří. Těch firem je velká spousta.

Jaký je současný trend v bytovém designu?

Design bytového nábytku se vrací do období padesátých a šedesátých let, je tu velký návrat retra. V materiálech se po dlouhých letech znovu vrátila dominance dubu. Čalounění se pohybuje ve světě půl na půl mezi kůží a látkou, ale u nás v České republice stále vede kůže.

Čím to je? 

Český zákazník vnímá kůži stále jako něco kvalitnějšího a luxusního a za látku není ochoten zaplatit tolik peněz. Proto u nás nabízíme především kožené sedačky a i Max DIvani se specializuje na kůži.

Řešili jste nějaký opravdu zapeklitý požadavek ze strany zákazníka?

Setkali jsme se například s požadavkem, kdy zákazník chtěl vidět současně na bazén na střeše, na televizi i mít výhled z okna ven. Museli jsme velmi složitě vymýšlet s půdorysem, posazením nábytku, jeho výškou, byl to velký oříšek. Použili jsme několik neobvyklých prvků, trvalo to tři měsíce, ale povedlo se. Jiný zákazník chtěl vyrobit nábytek z materiálu, který se používá pro výrobu nejluxusnějších klavírů. Jde o krájený makasar ve vysokém lesku. Mimořádně drahá záležitost a na nábytek se příliš nepoužívá. I tuhle zakázku jsme zvládli ke spokojenosti zákazníka.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here